Najczęściej

Zadawane pytania

Co to jest biuti.pl?

biuti.pl jest platformą online, która za cel stawia sobie łączenie profesjonalistek z branży beauty z ich potencjalnymi klientkami. Dzięki biuti.pl otworzysz swój wirtualny salon piękności w aplikacji, bez konieczności zakładania firmy i będziesz mogła zarabiać na swoich własnych zasadach.

Jak to działa?

Jako profesjonalistka możesz otworzyć w aplikacji swój wirtualny salon, który będzie widoczny dla klientek biuti.pl. Po określeniu czym się zajmujesz, opublikowaniu portfolio, ustaleniu cen i dostępności, klientki będą mogły rezerwować Twoje usługi. Ustal czy będziesz wykonywać zabiegi u klientek, czy w swoim domu lub salonie stacjonarnym.

Gdy klientka opłaci usługę, otrzymasz powiadomienie o planowanej wizycie. Teraz Twoim zadaniem będzie wykonanie usługi w wyznaczonym miejscu i czasie najlepiej jak potrafisz.

Jakie mam korzyści z używania biuti.pl?

Przede wszystkim, dzięki biuti.pl to klientki będą szukać Ciebie, a nie Ty ich. Nie musisz już ogłaszać się na grupach czy portalach ogłoszeniowych, a możesz w pełni legalnie i bez opłat oferować to, w czym jesteś najlepsza! Jeśli w Twojej ofercie znajdą się usługi z dojazdem do klientki, masz szansę trafić do kobiet, które z różnych powodów nie mogły dotrzeć do Ciebie i rozbudowujesz tym samym swoje portfolio.

Wygodną częścią współpracy z biuti.pl jest również pewna zapłata, którą co tydzień otrzymujesz na konto. Nie musisz już martwić się o drobne i wydawanie reszty, ponieważ transakcje są wykonywane w całości bezgotówkowo z poziomu aplikacji (nie musisz mieć terminala). Oznacza to, że klientka płaci za Twoje usługi już podczas składania zamówienia, a nie po wykonanym zabiegu.

W jaki sposób dowiem się o zamówionej wizycie?

O nadchodzących wizytach dowiesz się dzięki wygodnemu terminarzowi oraz funkcji powiadomień mailowych i SMSowych. Powiadomienia będziemy do Ciebie wysyłać, gdy tylko ktoś zdecyduje się skorzystać z Twoich usług.

Wszystkie swoje zaplanowane wizyty możesz przeglądać w zakładce Terminarz. Dodatkowo, 24 godziny przed wizytą wyślemy Ci przypominającego SMSa, żebyś mogła spokojnie rozplanować swój dzień.

W jaki sposób klientka zapłaci mi za usługę?

Klientki opłacają wizytę przy pomocy systemu PayU, od razu po złożeniu zamówienia. biuti.pl będzie przesyłać Ci pieniądze w postaci cotygodniowego przelewu, potrącając przy tym 10% prowizji od każdej wykonanej usługi. Pamiętaj o tym, ustalając swój cennik!

Kiedy dostanę pieniądze za zrealizowane usługi?

Przelewy będą pojawiały się na Twoim koncie co tydzień w środę.

Ile kosztuje prowadzenie konta na biuti.pl?

Prowadzenie konta jest całkowicie darmowe – zarówno dla profesjonalistów i jak dla klientek. biuti.pl pobiera jedynie 10% prowizji od każdej usługi, którą wykonasz, co oznacza, że nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, dopóki nie zarabiasz na naszej platformie.

Abonament miesięczny obowiązuje jednak współpracujące z nami salony i wynosi 19,99 zł/netto miesięcznie, po darmowym okresie próbnym.

Czy podpisuję jakąś umowę?

Z każdą profesjonalistką pełniącą usługi za pośrednictwem biuti.pl podpisujemy umowę o współpracy. Są w niej zawarte takie kwestie jak: Twoje i nasze zobowiązania, kwestie wynagrodzenia oraz informacje o samym korzystaniu z platformy. Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów zanim nawiążemy współpracę, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem +48793339288 lub napisz na adres kontakt@biuti.pl.

Czy klientka zapłaci za mój dojazd do jej domu?

Tak. Opłata jest doliczana automatycznie do zamówienia, gdy klientka decyduje się na zamowienie Twoich usług do swojego domu. W Warszawie kwota ta wynosi 20 PLN, a w pozostałych miastach 15 PLN. Pieniądze dostaniesz niezależnie od tego, czy dysponujesz własnym pojazdem, dlatego jeśli nie masz samochodu – budżet ten możesz wydać np. na taksówkę.

Opłata za dojazd do klientek będzie przelewana na Twoje konto razem z cotygodniową wypłatą. Dzięki temu, nie musisz doliczać kosztów dojazdu do cen Twoich usług.

Skąd będę wiedzieć jak dojechać do klientki?

W aplikacji znajdziesz dokładny adres klientki, a po kliknięciu w ikonę mapy, zlokalizowaną tuż obok adresu, serwis przekieruje Cię do mapy. To ona pomoże Ci wyznaczyć najlepszą trasę przejazdu.

Skąd klientka będzie wiedziała jak dojechać do mnie?

Przeglądając oferty profesjonalistów świadczących usługi w swoich domach lub salonach, klientki widzą nazwy ulic, które profesjonaliści podali uzupełniając profil. Po opłaceniu wizyty, wyświetlamy klientce pełen adres, pod którym odbędzie się wizyta.

Jaki jest model rozliczeniowy?

biuti.pl pobiera jedynie 10% prowizji od każdej usługi, którą wykonujesz. Kwota prowizji jest kwotą netto, a w przypadku profesjonalistów niebędących czynnymi płatnikami VAT, netto jest równe kwocie brutto.

W przypadku współpracujących z nami salonów, prowizja również wynosi 10% od każdej zrealizowanej usługi, jednak po okresie próbnym doliczany jest także miesięczny abonament w wysokości 19,99 zł/m-ąc.

Nie posiadam działalności gospodarczej. Czy mogę świadczyć usługi przez biuti.pl?

Oczywiście. Ustawa Prawo przedsiębiorców z dnia 6 marca 2018 roku wprowadziła pojęcie działalności nierejestrowanej (artykuł 5.1). Działalność nierejestrowaną możesz prowadzić do momentu, gdy Twój miesięczny przychód z tej działalności nie przekracza 50% minimalnego wynagrodzenia (w 2019 roku jest to 1125 zł). Warto tutaj dodać, że 1125 zł to limit przychodów należnych z działalności nierejestrowanej, nie zaś w ogóle przychodów osiąganych przez osobę. Możesz więc być pracownikiem etatowym i jednocześnie po godzinach “dorabiać sobie” w ramach działalności nierejestrowanej. Po bardziej szczegółowe informacje odsyłamy do wspomnianej ustawy.

Jeśli nie jesteś pewna, czy spełniasz wszystkie warunki dotyczące działalności nierejestrowanej, polecamy artykuł, który pojawił się na naszym blogu. Wyjaśniamy w nim, jak rozpocząć działalność nierejestrowaną oraz z czym się ona łączy. Możesz go przeczytać TUTAJ .

Jeśli masz jakieś pytania, zawsze możesz do nas napisać na adres kontakt@biuti.pl lub zadzwonić pod numer 793 339 288, by skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Co wpisać w umowie, jeśli nie prowadzę działalności rejestrowanej (brak NIPu, REGONu, etc)?

Jeśli nie posiadasz działalności gospodarczej, po prostu wykreśl tę część w umowie.

Czy muszę mieć kasę fiskalną?

Podpisując umowę z biuti.pl oświadczasz, że posiadasz kasę fiskalną i fiskalizujesz swoje usługi zgodnie z prawem (nawet prowadząc działalność nierejestrowaną).

Zgodnie z artykułem 4 ust. 1 pkt 2 Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, osoby pełniące usługi fryzjerskie, kosmetyczne i kosmetologiczne mają obowiązek ewidencjonować swoje usługi na kasach fiskalnych. Jeśli nie masz jeszcze swojego urządzenia, przeczytaj tekst na naszym blogu (“Kasa fiskalna w trzech prostych krokach”), który dokładnie opisuje jakie warunki trzeba spełniać przez zakupem, jak kupić kasę oraz jak uzyskać nawet 90% dofinansowania do zakupu kasy.

Czy klientka będzie mogła wystawić mi opinię?

Oczywiście. Po zrealizowanej usłudze każda klientka będzie miała możliwość oceny Twojej usługi oraz dodania opinii. Dzięki pozytywnym opiniom klientek, z łatwością zyskasz kolejne zamówienia, dlatego sama również zachęcaj klientki do oceniania Twojej pracy na biuti.pl.

Czy mogę sama ustalić cenę moich usług?

Tak. W biuti.pl sama ustalasz ceny oferowanych usług. Pamiętaj jednak, że zarówno zbyt wysokie, jak i zbyt niskie ceny mogą odstraszyć niektóre klientki.

W swoim cenniku nie musisz już uwzględniać opłaty za Twój dojazd do klientek. Opłata ta jest automatycznie doliczana dodatkowo do każdego zamówienia.

Czy mogę wybrać jakie usługi chcę wykonywać?

Oczywiście. W zakładce “Oferta”, w sekcji “Świadczone Usługi” masz możliwość zaznaczenia, jakie usługi chcesz świadczyć, ustalić ich cenę oraz wpisać jak długo trwa ich wykonanie.

Czy mogę dodać nowe usługi do mojej oferty?

Jasne. Wystarczy że zaznaczysz je w sekcji “Świadczone usługi”, uzupełnisz cenę i czas ich trwania. Następnie zapisz ustawienia i... gotowe!

Jeśli jednak na naszej liście usług nie znajdziesz takiej, która oferujesz, skontaktuj się z nami mailowo na adres kontakt@biuti.pl, a my postaramy się dodać ją do naszej listy tak szybko, tak to możliwe.

Czy mogę odwołać wizytę?

Rezerwację możesz anulować do 24 godzin przed rozpoczęciem wizyty. W takim wypadku będziemy musieli dokonać zwrotu pieniędzy za niewykonaną usługę na konto klientki.

Czy klientka może odwołać wizytę?

Tak. Klientka może anulować rezerwację do 24 godzin przed rozpoczęciem wizyty. Wyślemy Ci odpowiednie powiadomienie, gdy wizyta zostanie odwołana.

Do wizyty zostało mniej niż 24 godziny, a mi wypadło coś pilnego, przez co muszę odwołać wizytę. Co zrobić?

W takiej sytuacji skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem +48793339288. Pamiętaj tylko, że Biuro działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20, dlatego anulowanie wizyty w weekend i poza godzinami pracy Biura nie będzie możliwe.

Czy biuti.pl przypomni mi o wizycie?

Tak, biuti.pl przypomni Ci o zaplanowanych wizytach. Przypomnienia są wysyłane na Twój adres mailowy oraz SMSem, gdy wizyta zostanie zarezerwowana oraz 24 godziny przed samą wizytą.

Co mogę zrobić, by zyskać więcej klientek?

Po pierwsze: zadbaj o swój profil! Ustaw zdjęcie profilowe, na którym widać Twoją twarz, ponieważ wzbudza to większe zaufanie wśród klientek. Następnie wrzuć zdjęcia swoich najlepszych prac oraz opis, w którym krótko opisz swoje doświadczenie i specjalizację. Pamiętaj o zaznaczeniu usług, które oferujesz, a także wpisaniu ich cen i czasu trwania.

Po drugie: uzupełnij terminarz! Klientki nie mogą zarezerwować Twoich usług, jeśli nie dasz im znać, kiedy pracujesz. Wybierz dogodne dla Ciebie dni i godziny i pamiętaj, by co jakiś czas dodawać do nich nowe daty. To właśnie poprawnie uzupełniony kalendarz sygnalizuje klientkom, że jesteś gotowa na zlecenia.

Po trzecie: komunikacja to podstawa! Powiadom swoje obecne klientki o tym, że znajdą Twój profil na biuti.pl. Możesz też wrzucić post na ten temat na swojego Facebooka i Instagrama z naszym oficjalnym hasztagiem #biutipl lub wrzucić link do swojego profilu biuti.pl na swoje media społecznościowe (np. do sekcji bio na Instagramie). Link do swojego biuti-profilu znajdziesz w swoim koncie w zakładce Mój Profil.

Jak usunąć konto?

Prośbę o usunięcie konta możesz skierować do nas droga mailową, na adres kontakt@biuti.pl lub telefoniczną, pod numerem +48793339288.

Jak się z Wami skontaktować?

Skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Możesz to zrobić telefonicznie, pod numerem +48793339288 lub możesz do nas napisać na adres kontakt@biuti.pl. Jesteśmy dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20.

Aby skorzystać ze strony biuti.pl
obróć telefon do pionu.